Inicio » Beda » Black History Month Day | ourtrustproject

Black History Month Day | ourtrustproject

The Civil Rights Movement in the United States was a long struggle … and to end racial segregation, especially in the southern United States, an extraordinary work of many activists who fought peacefully to defend their rights, in equality With whites.

El Movimiento por los Derechos Civiles en Estados Unidos fue una lucha larga, … y terminar con la segregación racial, especialmente en el sur de Estados Unidos, una extraordinaria labor de muchos/as activistas que lucharon pacíficamente para defender sus derechos, en igualdad con los blancos.

Today, with our students we became aware of these facts, which marked the history of a country.

As an example of this struggle for equal rights without distinction of races, we tell the story of Rosa Parks.

Hoy, con nuestros alumnos/as tomamos conciencia de estos hechos, que marcaron la historia de un país.

Como ejemplo de esta lucha por la igualdad de Derechos sin distinción de razas, contamos la historia de Rosa Parks.

Origen: Black History Month Day | ourtrustproject